La Catalunya soviètica: el somni que venia de Moscou

No results found.

No results found.

D’on sorgia la fascinació que l’URSS va exercir sobre Catalunya? Per què escriptors, sindicalistes, polítics i artistes van acollir amb entusiasme el nou règim sorgit de la Revolució Russa i van voler clonar-lo al nostre país? Quin impacte va tenir l’estrena d’El cuirassat Potemkin el 1930 a Barcelona? I les traduccions del rus d’obres literàries que va fer Andreu Nin? Fins a quin punt la literatura, la ideologia, el cinema i el cartellisme soviètics van impregnar personatges tan dispars i aparentment allunyats del comunisme com Josep Pla, Antoni Rovira i Virgili, Francesc Macià o Josep Carner-Ribalta? I, de tot això, què en queda avui dia? Ramon Breu ressegueix, en un assaig sorprenent i innovador, les petjades del somni soviètic en la realitat catalana de l’època.

Fitxa tècnica

Col·lecció:

Etiquetes: ,

Enquadernació: Tapa dura amb sobrecoberta

Format: 16 x 23 cm

Descarrega la portada
Ramon Breu

Ramon Breu Pañella (l’Hospitalet de Llobregat, 1956) és llicenciat en Història Contemporània per la Universitat de Barcelona i diplomat en Sociologia per l’ICESB. Coordinador del projecte Cinescola, és especialista en educació en comunica­ció audiovisual i formador del profes­sorat, a més de ser autor de diversos llibres i articles en l’àmbit educatiu. Una de les seves línies de treball vincula el cinema, l’educació i el coneixement històric. És coautor del llibre Cinema i educa­ció (2007) i de Cinema i ciutadania (2009), edició en CD. També ha publi­cat El documental como estrategia educativa (2010) i Cinescola. Propos­tes didàctiques de cinema a primària i secundària (2011)

Ramon Breu

Ramon Breu Pañella (l’Hospitalet de Llobregat, 1956) és llicenciat en Història Contemporània per la Universitat de Barcelona i diplomat en Sociologia per l’ICESB. Coordinador del projecte Cinescola, és especialista en educació en comunica­ció audiovisual i formador del profes­sorat, a més de ser autor de diversos llibres i articles en l’àmbit educatiu. Una de les seves línies de treball vincula el cinema, l’educació i el coneixement històric. És coautor del llibre Cinema i educa­ció (2007) i de Cinema i ciutadania (2009), edició en CD. També ha publi­cat El documental como estrategia educativa (2010) i Cinescola. Propos­tes didàctiques de cinema a primària i secundària (2011)

Et pot interessar

Hiroshima

El peó

La foscor dels nostres dies

Un cel de plom (Ed. de butxaca)

Aquí tenim l’esperança que estàvem buscant!

La maternitat d’Elna

Codi Gaudí

Aprenentatges i una proposta (Ebook)